Tags

, , , ,

Kender du det, at man nogle gange bare ønsker sig et andet sted hen?

Her i slutningen af august hvor de fleste er kommet tilbage fra ferie, så tror jeg, at mange sidder og nikker lige nu.

Måske man sidder og drømmer om sol, strand og drinks med små parablyer i, feriestemningen hvor man kun skal lave det man har lyst til, så man glemmer tiden – i stedet for at være tilbage i hverdagens vante rutiner, der lige skal have børstet feriestøvet af sig, så det ikke føles så hårdt at være ramt af hverdagen igen – eller man i det mindste ikke føler sig så hurtigt træt 😉

Dagligdagen kan godt føles lidt tung, når man kommer tilbage efter 3 ugers ferie, og på sin vis er det vist meget godt, for så tyder det da på, at man har fået slappet af i ferien. Selvom det siges at opdelingen af de 3 uger er, 1 uge til at lade stress og dagligdagen tage af, 1 uges ferie og 1 uges opladning til at starte på job igen.

Lad mig bare være ærlig da jeg nåede fredag i min tredje uge og kun havde weekenden inden job start igen, der havde jeg allerede på fornemmelsen, at starten ville blive lidt svær – for pludselig så skulle jeg til at skærer ned på nogle ting, som jeg havde opprioriteret i min ferie, nu hvor tiden ikke gik med job, og de ting ved jeg, at jeg vil savne 😀 Men spørgsmålet er jo nok mere, om ikke det er ok at skrue ned for ens daglige træning, når dagligdagens liv med job og børn træder ind og skrue ned til 3-4 gange – man kan jo desværre ikke skrue op for antal timer i døgnet 😀

Her er tanken stiller man mon for høje krav til, hvor meget man skal kunne nå til dagligt, eller er det et tegn på, at man bør tage mere hensyn til ens egne behov. Er den trætheds fornemmelse et tegn på at man ikke får plejet sig selv nok, men lader sig opsluge af job og sure pligter uden de der små pauser til at lade egne batterier op.

Ærligt så er jeg selv typen, som ikke kan sætte mig ned og se en film i afslappet stil i sofaen, hvis jeg kan se lidt nullermænd og kattehår…Turen med støvsugeren skal tages først 😉 Men kan man mon lærer at leve med en lille nullermand, måske blot en enkelt dag ?

Jeg skal helt sikkert test om jeg kan lave en lille våbenhvile med en nullermand og sætte fokus på mig – Måske du kunen være frisk på det samme 😉

Husk at din egen tid til at lade batterierne op er meget vigtig – så er overskuddet til de travle hverdage lidt større 😉

Knus

Malou ❤

