Tags

, , , ,

Hvornår har du sidst givet en du kender som fx et af dine familiemedlemmer, veninder, bekendte eller en fremmed en kompliment ?

Årsagen til min tanke skyldes. at jeg lige nu sidder på en ellers lidt hård nattevagt med et stort smil på læben, og det skyldes ikke kun, at når klokken er 7, så er det ferietid 😀 Nej det skyldes bestemt også en samtale med en for mig helt fremmed, der alligevel mente at vi havde haft så god en snak, at han ville dele det med mig, og man kunne hører, at det positive var helt oprigtigt 🙂

For mig var det dejligt at vide, han syntes, at han havde været super glad for min hjælp – for det er lidt det som driver mig i jobbet, at vide at hjælpe så godt jeg kan, og det bedste er hvis man kan sige farvel, og så bare vide, at folk lægger røret på med et smil på læben.

Selv er jeg også begyndt, at have en lille skjult dagsorden om, at jeg mindst en gang om dagen og gerne tre gange skal sige noget positivt, komplimentere en jeg kender eller måske en fremmed. Det kan på nogle måder være lidt grænseoverskridende at give en fremmed en kompliment, men nu hvor det er gjort nogle gange, så er det faktisk blevet nemmere og nemmere – ikke mindst fordi man kan se et smil på læberne af modtageren – måske et lignende smil som det jeg sidder med nu 😀

Så på en måde så er dette meget godt i tråd med årets mission om ”Bare at være GLAD” 😀

Tænk hvis vi alle kunne rende rundt med det der lille skæve smil – vide at vi faktisk havde spredt lidt glæde i et andet menneskes dag, og at du også selv havde fået en lille kompliment med på dagen 😉 Det kan da kun sætte en kædereaktion af smil i gang – og med lidt held så kunne vi måske få ændret en dårlig dag til en god dag for nogle 😀

Så kan jeg få dig med til at holde lidt fokus, og måske blot starte med en lille positiv bemærkning eller kompliment til en i din hverdag ? Se så ville jeg allerede smile stort, og læser du fast med, så er jeg sikker på, at du er med på den lille mission ❤

Lad os sprede smil og glæde – jeg ved, at du tør og kan 😉

Kæmpe stort smil sendes til dig

Malou ❤

