Tags

, , , , , ,

De fleste kender nok ordsproget ”1 skridt frem og 2 tilbage”. Og lige meget hvad så tror jeg, at de fleste på et tidspunkt kender følelsen af at opleve, at man står i en situation, hvor det kan føles sådan.

Sådan kan jeg godt føle det, når jeg sidder med en overordnet plan, om at jeg bare gerne vil være glad, og at der skal være fokus på de positive ting, men jeg så oplever, at få et negativt indspark fra en, som jeg har inde på livet.

Det kan jo være svært at styre de påvirkninger som kommer fra folk i din omgangskreds, eller dem som livet sender din vej.

Nogle vil nu helt sikkert nævne, at hvis man ikke har nogle forventninger til folk omkring en, så vil man ikke blive skuffet eller blive påvirket. Men som jeg har skrevet før, så syntes jeg, at det er ok at have visse forventninger til dem man har inde på livet. Nu tænker jeg ikke forventninger, som ens omgivelser ikke kan tænke sig til – men forventninger som at man behandler hinanden med respekt – den vil jeg have svært ved at skubbe til side.

”Behandle andre som du selv gerne vil behandles” er også en frase, som folk altid kaster fra sig i en snak omkring skuffelser, og ja tildels vil jeg give dem ret, men samtidig skal man huske, at ikke alle er ens, og nogle har andre værdier eller vil måske behandles anderledes end man selv vil – så her vil man skulle falde tilbage på den med respekt og tænke – ud fra mit kendskab/venskab hvordan behandler jeg så min ven bedst her 🙂

Man kunne jo så blive ved med at kaste nye fraser som kan komme i spil her – som fx ”Selvom du opfører dig pænt eller tager hensyn til andre – så kan du ikke forvente, at andre gør det samme”!

Jamen hvorfor egentlig ikke det ? Er vi alle ved at acceptere på baggrund af disse fraser, og selvudviklingskoncepter, hvor man skal tage udgangspunkt i sig selv, at det er Ok at man oplever et stigende antal som får et større og større Ego, og som ikke vil tage hensyn til andre end dem selv ?

Det er selvfølgelig ikke sådan ment, at man slet ikke skal tage hensyn til en selv, eller ”yde vold” på ens egne følelser for at kunne opfylde alle andres behov 😉 Men kunne man ikke bare lige tage en smule hensyn – lade være med at lade egoet stikke af, og forvente at hvis tingene ikke går som man vil, så sender man da lige en sviner af sted. Vi skal jo trods alt alle sammen være her 😀 Og i den sidste ende så har vi nok alle samme ønske om, at man bare gerne vil være glad ❤

Nogle vil måske igen kalde det hensynsbetændelse, mens andre råber egoisme efter de andre.

Jeg vil blot kigge lidt ind af, og håbe at jeg opfører mig pænt overfor mine omgivelser, så de også er glade eller bliver smittet af min glæde ❤

Glade & positive hilsner sendes ud til jer alle

Malou ❤

