Tags

, , , ,

Kender du det, når man er ude og kører, og pludselig, så bliver man enten rigtig forskrækket, irriteret eller vred ?

Jeg ved, at jeg har været lidt inde på det før. Men her på det sidste så skal jeg gerne indrømme, at jeg kan mærke, at jeg er blevet meget mere opmærksom, og nok stadig er lidt påvirket af at en anden kørte op bag i min bil en dag på vej til job.

Det er nok ikke så meget Roadrage, som jeg er ramt af mere, men mere frygten for andres Roadrage 😦 For i myldretiden så sker det ret ofte, at når man selv holder en fornuftig bremseafstand, så er der en der vil presse sig ind foran, så man skal op og stå på bremsen. Så LAD DA VÆR´ med det – du kommer jo ikke meget hurtigere frem, fordi du kommer foran 1 eller 2 biler, til gengæld risikere du, at den du presser dig ind foran måske ikke får bremset nok op, og du derfor vil blive påkørt.

Og nu vi er ved det, hvorfor skal man kører og blinke af de andre foran en på motorvejen, når man kan se der er kø i alle spor – Hvad er det som gør DIG så speciel at du skal foran os andre – som oftest vil vi alle sammen gerne hjem hurtigst muligt – så med mindre du er en Ambulance eller andet udrykningskøretøj – så har du et nummer i køen, lige så vel som når du står i kø i supermarkedet 😉

Det er også ofte når man kører på en landevej, at en fra en sidevej skal køre ud foran en, så man skal op og stå på bremsen – Hvorfor kan man ikke lige se om man kan nå ud og komme op i fart, så man ikke skal op og stå på bremsen – her har jeg oplevet, at man skal slå et slag, så man ikke kører op bagi personen – det kan gå så galt.

Det er bestemt ikke meningen at dette skal opfattes som et surt indlæg – men mere et oplæg til eftertanke over hvordan du opfører dig i trafikken 😉

Er du en af dem der bliver til et Roadrage Monster – eller husker du at have lidt tålmodighed og koldt blod i årerne ?

Vi skal jo alle gerne komme hele hjem til dem vi holder af ❤

Pas nu på derude

Malou ❤

 

