Tags

, , , , , ,

Er du begyndt at sende de positive bølger ud? Eller er du stadig lidt optaget af at arbejde med at løsrive dig, når du indfanges i en negativ bølge?

Her arbejder jeg stadig på, at kunne løsrive mig, når personer omkring mig sender de negative bølger frem mod mig, og jeg skal ærligt indrømme, at når jeg sidder og skriver dette, så ved jeg godt, at styrken til det var vist ikke helt god i går, jeg havde ikke fokus, og pludselig måtte jeg stoppe op og rette fokus ind på at komme ud af en voksende irritation og udbrud i forbindelse med irritationen – Tænk at et IT problem kunne skabe de frustrationer og inderst inde ved jeg jo godt at irritationen var der inden, men udløseren var it.. det var lidt nemmere at parkere irritationen der, end at skulle mærke alle de følelser igennem som rasede igennem mig.

Noget som jeg dog har fået styr på, når jeg selv er revet med af en negativ bølge, det er dog, at jeg ikke straks kaster det ud til alle jeg kender på Facebook, så de måske bliver revet med på bølgen – det at jeg er irriteret, det behøver de jo ikke alle at blive bekendt med, eller måske ovenikøbet også blive irriteret på mine vegne.

Årsagen til at jeg nævner det med Facebook er, at jeg igennem længere tid har oplevet, at folk ofte kommer af med deres frustration der, og at de også meget gerne vil hænge andre folk eller måske virksomheder ud, som de mener ikke lige opføre sig, som de burde opføre sig. Og desværre oplever jeg at nogle som har de tendenser til sidst ikke har nogle positive opslag, eller kan komme med positive kommentarer på andres opslag. Det er disse folk på ens venneliste ,som man skal passe lidt på, at de ikke smitter. Selv er jeg begyndt at slette folk, hvor jeg igennem et stykke tid har oplevet at der kun kommer negative opslag – for jeg har ikke lyst til at se dem hver dag – dermed ikke sagt alle med et lille surt opstød ikke har min forståelse, men kommer der 1 hver dag igennem lang tid, så er det jo mere en fast del af en, og hvorfor udsætte sig selv for at kunne blive påvirket af al den negativitet.

stop

Jeg bliver så træt af de negative opslag, og skal ærligt indrømme, at nogle gange forstår jeg ikke, at man har en trang til at dele de negative ting med alle – for lad os nu være ærlige de negative ting, er man som oftest ikke helt uden mulighed for at påvirke til noget der er knap så negativt – men ja det kræver fokus at omvende negativt til positivt 😉

Og nu vi er ved facebook – kan vi så ikke alle opfordre os alle til at opføre os pænt i det forum – det er som om fordi man ikke står ansigt til ansigt med folk, så er al god opførsel og pli en kæmpe mangelvare – folk sviner hinanden til, hvis man syntes folk stiller for dumme spørgsmål eller er negative og shitstorme imod virksomheder er nærmest blevet hverdagskost – nogle shitstorme forstår man måske godt, men mange glemmer at det er mennesker (personale) der sidder på den anden side og besvare diverse opslag på virksomhedens hjemmeside – det må nogle gange kræve en vis styrke og overskud at svare tilbage på en sober måde.

Det værste er næsten at lige meget, hvem man taler med, så bliver de alle trætte af negative opslag – så lad os alle sammen prøve at være med til at stoppe den negative tendens – Lad os skubbe de negative ud – lad os sprede de positive bølger – hvis vi starter det op, så er jeg sikker på at det vil sprede sig som ringe i vandet omkring dig 😉

blomst

 Glade positive hilsner til dig på en mandag ❤

Malou ❤

