Tags

, , , ,

Kender du det, at nogle altid skal lave sjov med nytårsforsætter, eller du selv eller nogle andre måske laver nogle nytårsforsætter, hvor man tænker – Gad vide hvor mange år de er lavet, og mon de holder?

Efter mit seneste blogindlæg så kom der en del kommentar og samtaler, så det satte selvfølgelig nogle tanker i gang.

Hvad er det for en tradition med de nytårsforsætter – er det godt eller dårligt at sætte sig nogle mål?

Nogle folk er klart modstander af det, og mange gange når man taler om det, så skyldes deres modstand at de selv eller nogle de kender gang på gang har sat nogle mål, som de aldrig lykkes med.

nytaarsforsaetter

Et simpelt eksempel kan jeg kende tydeligt fra træningscenteret, hvor det ikke er til at komme til for mennesker i januar og start februar, for at det herefter lige så stille bliver ”normale” tilstande, og man igen kan komme rundt i centeret uden at skulle igennem en masse mennesker.

Det er vist også meget almindeligt, at langt de fleste nytårsforsætter omhandler motion, leve sundere og vægttab – mål som giver god mening og værdi, men som man godt ved, når man tænker lidt efter ikke er et mål, som man kommer hurtigt i mål med – det kræver lidt tid, og når ting tager længere tid, så kan det godt være svært at bevare fokus, og der kan komme lidt udsving i kurven frem til målet er nået.

Når det er sagt betyder det ikke, at jeg er modstander af de her mål, men måske man skulle dele dem lidt op, så man har nemmere ved at holde fokus, og kan fejre nogle små succeser ved at nå delmål i løbet af året 😉

Så måske nogle små del mål til året og et mål for enden af disse vil være det helt optimale.

Med det i tankerne så kan jeg godt selv tabe pusten lidt over mit overordnede mål – Jeg vil bare være glad…. For jeg ved jo godt, at året vil have op og nedture, og jeg vil opleve ting som kan slå mig ud af kurs – men tanken er, at hvis jeg er opsat på at være glad og har det i fokus, så vil jeg have lettere ved at styre igennem de bump, som der vil komme igennem året 😀

For eller imod… jeg kan følge folk i begge lejre, det vigtigste er blot at have respekt for folk i begge lejre, og kan man måske støtte en i at nå målet, så er det da bare med at slå til 😉

Så måske vi kunne sætte et fælles mål, et lille mål som kan være nemt at nå –

Hver dag i det kommende år så skal du give en i familie, en i vennekredsen, en kollega eller en fremmed en kompliment, så du kan sætte smil på læben hos mindst en hver dag 🙂 Hvem ved hvilke positive ringe det kan sende rundt 😉

Er du frisk på at være med ?

Kærlige eftertænksomme hilsner

Malou ❤

compliment

