Tags

, , , ,

Hvad betyder sætningen “Jeg Gi´r Aldrig op” for dig ?

Sætningen sætter en del tanker i gang hos mig, for nogle gange så kan jeg godt tænke, at der er kampe, som der ikke er værd at kæmpe. Men alligevel så fangede den sætning mig så meget, at jeg lige måtte se, hvad der stod på bagsiden af bogens omslag, og så var interessen vakt – jeg måtte læse..

“Jeg Gi´r aldrig op” – Et portræt af Per Jørgensen

Skrevet af Jens-Christian Borre Larsen

Bogen er et portræt af Per, som nogle måske vil kende fra et meget aktivt liv indenfor sporten – Altså hvis man kommer fra “Stubbekøbing”/Lolland Falster egnen, hvor han har spillet både fodbold, håndbold og badminton på et lidt højere plan. Han er måske ikke kendt for fairplay og det pæne spil på nogle af banerne, men hans spillestil og temperament, som der slog gnister er i hvert fald kendt og husket af en del, som har spillet sammen med ham eller imod ham.

IMG_3694

Per er uden tvivl typen, som hader at tabe ! Det er tydeligt vist i hans tilgang til sportens verden, men det er også noget, som man kan høre er så stor en del af ham, så han tager det med sig i erhvervslivet.

Men får lov at høre om Per´s erhvervstid helt fra han kommer ud af skolen og til han sidder som en succesfuld direktør i “Sæbefabrikken”, der har adresse i Nykøbing. Det er bestemt ikke en lige vej op af stigen til succes eller uden bump på vejen, når man hører fortællingen, men Per har lige som inden for sporten haft samme mål – han vil vinde, og fiasko det er ikke et ord, som ville passe ham at få sat på sig.

I bogen kan Per godt virke, som lidt af en hidsigprop i sine unge år, og der er også spekulationer om disse kan have lagt nogle forhindringer på vejen mod succes – Måske havde han været et helt andet sted, hvis han tidligere havde lært at tøjle hans temperament.

På trods af det hidsige temperament så kommer man alligevel til at holde af Per og føle en del af historien, som kommer meget tæt på – jeg skal da indrømme, at der kom en enkelt tåre undervejs – noget som Per fortæller han har svært ved at vise.

Bogen kan varmt anbefales – både hvis du har interesse for at læse biografier om sportsudøvere og erhvervsfolk – her er en god blanding af det hele – og så er der en klar inspiration om at man skal kunne vokse med opgaverne og udvikle sig – uden at glemme hvem man er, eller gå på kompromis med sig selv.

God læselyst

Malou ❤

 

