Tags

, , , , ,

Hvordan havde du det på din første arbejdsdag efter ferien ?

Mit seneste indlæg handlede om hvordan jeg op til feriens afslutning, langsomt var begyndt at tælle dagene der var tilbage, og havde en tanke om, at jeg trængte til ferie, og ikke at jeg var udhvilet efter ferien.

Nu her på min anden dag tilbage på job og tilbage til dagligdagen, så tænker jeg tilbage på min følelse i kroppen i går – Første dag på job efter ferien og første dag med fulgt dagligt program med madpakker, job, handle, træning og familie hygge.

Min frygt for at være helt bombet, og at have en følelse af at være helt hængt op, så jeg ikke ville kunne nå det hele og være meget træt, den blev fuldstændig gjort til skamme 🙂

Come

På trods af meget lidt søvn da jeg ikke helt havde vænnet mig til ”sengetider” og et fristende OL program, så var det intet problem at komme ud af sengen, og da jeg ankom til job, så var jeg hurtigt i gang, og endnu bedre var det, at da jeg kom hjem, der var humøret højt 🙂

Til min store glæde så var der endda plads til at tage op og træne, men nu var jeg også så heldig, at jeg kunne uddelegere opgave ”aftensmad” 🙂

Så nu er tanken, hvad gjorde jeg, som kunne være med til, at jeg ikke i går var helt bombet på første dag tilbage til dagligdagen, og hvad er det der gør, at følelsen af at jeg trænger til ferien ikke er stærkere end den normale følelse og trang til at komme ud og rejse.

Min første tanke er, at en af årsagerne er, at jeg mentalt var forberedt på at blive ramt af den følelse, som jeg kunne huske fra tidligere, så kroppen og mit mindset kunne ikke blive overrasket.

Min anden tanke er, at jeg er glad for mit job, så lysten til at være der, den er der, og så har jeg nogle af de bedste kollegaer, så dagen var et dejligt kærligt gensyn med flere af dem.

Min tredje tanke er, at da min kære Teen 1 stadig ikke er startet på den nye uddannelse og derfor godt ville lave mad, så kunne jeg stadig nå at komme til træning, så der var stadig lidt tid til selvpleje ❤

How 2

Men uden tvivl så er forberedelsen af mit ”mindset” nok det vigtigste – intet kunne komme bag på mig, så der var plads til at jeg stille og roligt kunne omfavne dagen og de følelser, som der kom til mig i går.

Så slås du lidt ved tanken om at ferien snart er slut eller noget andet – så prøv at forberede dig på at tage følelsen til dig – jeg er sikker på du vil opleve, at dagen slet ikke bliver så slem, som du kunne forvente ❤

Kærlige eftertænksomme hilsner

Malou ❤

