Tags

, , , ,

Kender du følelsen at, at når man står overfor en ferie, og man har en følelse af at man virkelig trænger til den ferie, så går dagene meget langsomt 🙂

Da mine kollegaer begyndte at tale om ferie, der begyndte jeg ikke engang selv den indre nedtælling til min ferie, den syntes at være for langt væk, så ville ikke starte, og da turen kom til at The Teens skulle på ferie med deres far, så plejede det indre ur at starte for 3 uger uden dem syntes lange.

Men i år der er ingenting som de plejer at være – det er nu 3 uger siden The Teens ferie er startet, og det er først i dag, at den indre nedtælling er startet – det er som om at de 3 første uger har været en meget god blanding af, at jeg slet ikke har haft tid til at lave noget som helst af det, som er på min to do liste, og at jeg på mange punkter ikke heller har haft tid til at føle savnet.

IMG_1443

Når jeg sidder og tænker tilbage, så er det jo også som tidligere beskrevet første år, hvor min planlægning med ferie er fejlet, og at jeg oplevede, at min kalender slet ikke var så ajourført, som den burde være – så måske er det ikke kun fordi jeg trænger til ferie, at det hele på nogle punkter føles som værende sat i dvale – måske er der noget ved den følelse af at trænge til ferie, som er en smule dybere end bare den almindelige ferietrang.

Der er vist ingen tvivl om, at der har været lidt ekstra timer på jobbet, og at jeg rent personligt har været udfordret på nogle punkter, men samtidig så passer det mig bestemt ikke at tiden er fløjet sådan af sted uden, at jeg har fået nået noget mere.

Når det så er sagt, så er der i skrivende stund 5 arbejdsdage til, det er min tur til at gå ud af døren på job og holde ferie, og jeg glæder mig meget – faktisk så meget at nedtællingen satte i gang i dag – og når jeg tænker på min ferie som står på en rejse og 2 uger uden faste planer, så kan jeg mærke, at det er jeg ret glad for – for jeg har en følelse af at jeg har behov for at trække stikket ud og bare være til….det virker som om jeg er løbet tør for energi, og at de bare skal lades op, og lave det som jeg har lyst til.

Tanken er nu…hvordan mon jeg så kan få klaret det med at trække stikket ud og glemme alle to do lister, når man så når til ferien ??

Jeg ved, at i den uge jeg er væk .- der går det ok – men når vi så kommer hjem..mon jeg så kan se bort fra de ting, som jeg egentlig gerne vil have lavet – mon jeg kan lade være med at tage op og træne hver dag bare fordi jeg kan….

IMG_3120

Og mens det spørgsmål det lurer i baghovedet, så er den der famøse to do liste så småt ved at støve sig selv af med lidt praktiske gøremål og lidt udflugter, som jeg syntes kunne være rart at få lavet og kommet af sted på.

Det er bare som om, at jeg lige nu ikke kan få kroppen i ro…som om den har haft fuld kraft på, og derfor har svært ved at komme ned i gear.

Måske det kan hjælpe at lave en fysik To do liste – hvor punkterne er sådan

  • Glem alle To Do lister
  • Træn kun hvis kroppen siger GO
  • Husk at slappe af
  • Tag på nogle udflugter
  • Rengøringen må gerne vente
  • Klædeskabets store udrydningstur må også gerne vente

Og så er det jeg næsten ikke tør forsætte på listen mere – for selv om der står det må vente…er jeg så stædig nok til at det bliver sådan 🙂

Hvis du er ved at holde ferie eller snart skal holde ferie – Så husk Hold nu ferie – giv dig selv lov til at slappe af – det er jo faktisk hele formålet med den.

Hilsner fra det ”højeste gear” som skal sætte til ”laveste gear”

Malou ❤

