Kender du det, at når man skal booke en ferie, så er der visse ting, som man ikke vil gå på kompromis med.

kidnap

I takt med at tiden udvikler sig og ikke mindst The Teens er blevet ældre, så er mine præferencer også blevet ændret 🙂

Hvor jeg før fx kiggede efter børnepool, så er det vigtigste punkt til The Teens…. Fri wifi på hele Hotel området for de skal jo gerne have mulighed for at blive ajourført på Facebook og nok det aller vigtigste, så skal de kunne holde løbende kontakt med deres kærester – en uge er jo meget lang tid at være væk, hvis du spørger dem 🙂 Jeg må dog hellere krybe til bekendelse.. Jeg har også svært ved at undvære det wifi… Facebook er jo nærmest blevet min morgen avis 😉

Andet punkt er for mig at der er et fitness rum…. Efter den sidste tid så kan jeg ikke rigtig forestille mig en hel uge uden jeg kan komme af med noget af det uro i kroppen…Kroppen har jo ikke fundet det laveste gear endnu, og jeg tror ikke jeg kan komme af med al uroen på en solseng ved poolen 🙂

Men disse punkter er jo kun lige nogle af de punkter, som jeg ser efter, for inden da har jeg da tjekket, at vi skal hen et sted hvor der er sol og varme 🙂

I år valgte vi, at vi igen ville et smut til Tyrkiet – Lad mig blot indrømme, at der siden bestillingen har været tænkt over det en del gange, og at jeg til tider har været noget betænkelig og gerne ville have kunnet skrue tiden tilbage og lavet den bestilling om.

Men rejsen blev bestilt inden de forskellige terrorhandlinger i år og ikke mindst kupforsøget. Så da rejsen stod til aflysning efter kupforsøget, så var det en masse tanker, som pludselig endnu en gang blev rusket op i.. Ikke så meget det med om vi kom til at miste en udlandsrejse, penge eller skulle blive hjemme – det var jeg ok med, for det vigtigste var sikkerheden omkring det hele, og i løbet af ingen tid havde jeg lavet små ideer til, hvad jeg kunne finde på, hvis udlandsrejse blev aflyst.

Blot lidt over et døgn efter blev det hele dog ændret igen og ferien er stadig til Tyrkiet – og jeg har ingen planer om at ændre dette. Jeg vil ikke lade mig skræmme til at blive hjemme, for så er det jo netop folkene bag terrorhandlingerne vinder.

Så lige nu glæder jeg mig til at komme af sted til dette lækre Hotel – glæder mig til at slappe af ved poolen – drikke lidt cocktails – og så overholder jeg selvfølgelig rådene om at undgå demonstrationer og andet, for man behøver jo heller ikke at udfordre skæbnen – slet ikke når guldet (The Teens) er med ❤

ferie

Jeg tror blot, det er vigtigt, at man husker det er vigtigt at leve, og at man ikke indvilger i et liv, hvor frygten for terror tager over, så man lader sig begrænse – selvfølgelig skal man ikke glemme al fornuft, men det er vigtigt at vise, at vi ikke vil lade dem vinde.

Eftertænksomme & stille ønsker om fred

Malou ❤

world

 

