Tags

, , ,

Kender du den der træthedsfølelse, som der nogle gang kan melde sig, når man når til det tidspunkt, hvor man fx skal til træning eller skal ud til en aftale fredag aften efter en hård uge ?

Jeg tror ikke, at nogle kan sige sig fri fra ikke at have siddet med den følelse på et eller andet tidspunkt.

battery

Selv kender jeg den rigtig godt, man kan have de bedste intentioner, og man vil gerne nå det hele, så selv om ugen måske er presset af et hårdt arbejdsprogram, som man ikke kan skærer ned på, så skal man alligevel gerne nå at være mor/far, nå at træne og pleje relationer til venner og familie ❤

Selv havde jeg tidligere i året en lille snak med en omkring denne problematik – Jeg var blevet så bidt af min træning, at jeg nærmest blev kropumulig, hvis jeg ikke kom af sted hver dag, og kunne finde på at melde fra til invitationer, hvis jeg kunne se, at jeg så måtte springe træningen over.

Det skal siges at min træning, blot er træning for mit eget velvære, jeg er ikke elite sportsudøver, så rent praktisk behøver jeg ikke træne hver dag – Jeg havde det bare godt med det 🙂

Efter en snak så fik vi det vendt på en måde, så min tankegang var mere åben for, at træningen ikke var så alt overskyggende, at alle andre ting blev sat på standby – jeg fik gjort klar for mig selv, at det var ok at springe en enkelt træning eller 2 over, hvis bare jeg som minimum kom af sted 3 gange om ugen – Hvilket i sig selv nogle gange kan være en kunst med skiftende arbejdstider, familie, venner og arrangementer som man gerne vil deltage i 😉

Men nu er der sat ord på og lavet en indre aftale, så nu bliver jeg ikke sur og tvær, når jeg ikke kommer af sted – Men selvom jeg har den aftale med mig selv, så kan jeg nogle gange godt være så træt, at jeg nogle gange har meget svært ved at slæbe mig selv af sted til træningen.

Nogle gange skal man selvfølgelig lytte til sin krop – den kan have været presset så hårdt, at man lige skal bruge en fridag til at slappe af – Men nogle gange så kan den også tage fejl, og man kan få det helt godt, hvis man alligevel får kommet af sted til et arrangement eller træning.

Den anden dag var jeg efter nogle lidt lange arbejdsdage ikke lige i humør til at tage op og træne, men jeg har jo den lille aftale med mig selv om 3 gange om ugen, så da jeg vidste at nogle af de næste dage var fuldt booket med aftaler, så kom jeg af sted – Jeg skal ærligt indrømme at da jeg kom op på den spinningscykel, der følte jeg mig helt flad. Faktisk så flad, at jeg tænkte – Ok det bliver en kort træning i dag – Lidt er altid bedre end ingenting 😉

Så jeg startede med en tanke om 30 minutter på den cykel – så cirkeltræning og hjem – da jeg nærmede mig de 30 minutter, så var jeg kørt lidt varm, så tænkte ok 10 minutter til – dette gentog sig et par gange, så jeg fik cyklet en time og klaret min cirkeltræning – Følelsen bagefter var nærmest en lille indre sejr, jeg fik klaret min træning selvom jeg allerhelst bare have slappet af, og mit indre energi niveau blev boostet lidt af den glæde over, at jeg havde trodset min første tanke om at blive hjemme.

Hvad er så mit budskab med dette?

she

Nogle gange så kan det være godt at presse sig selv lidt ved at tage af sted til det arrangement eller den træning, selv om man føler sig lidt træt. Man skal selvfølgelig lytte til sin krop – Du kender den bedst – så er det en ægte træthedsfølelse, eller er det blot en lille ”doven” stemme, som forsøger at sige, at det kan du ikke ?

Hvis du er i tvivl tag af sted – måske du som jeg kan få den følelse af sejr og vinde et lille ekstra energi boost, ved at du rent faktisk kom af sted, og at det var en god oplevelse 😀

Mandags hilsen med et friskt pust

Malou ❤

 

