Tags

, ,

Kender du det, at man nogle gange kan få stillet et spørgsmål, som i den grad kan få dig til at komme med et hurtigt svar, men bagefter ligger spørgsmålet og ulmer, og du tænker kunne mit svar indeholde mere?

Det spørgsmål som fik mig til at stoppe op og som stadig ulmer det er :

Hvad er værd at kæmpe for i dit liv ?

Min første tanke og det svar som hurtigt forlod mine læber var

Kærlighed ❤

For jeg mener, at kærlighed er værd at kæmpe for !

Kærlighed er smuk, den er ikke altid let, men dybest set tror jeg ikke, at der er nogle som der har lyst til at undvære den ❤

Kærlighed er nu en mærkelig størrelse, og den kan til tider være svær at sætte ord på. Ligesom den ikke er ens, selv om mange gerne siger Kærlighed er Kærlighed.

Der er kærligheden til ens partner – det er samtidig nok den, som til tider kan give de største udfordringer, da man ofte her skal forene 2 personers holdninger og livssyn, som gerne ikke er helt ens.

Der er kærligheden til ens børn – da jeg fik mine, der kom tanken, man kender egentlig ikke styrken af kærlighed før man har fået børn – den der UBEGRÆNSEDE og Betingelsesløse kærlighed ❤ Jeg tror ikke, at man som forældre kan komme til at miste den kærlighed – så skal der virkelig ske nogle ting, som jeg lige nu har meget svært ved at forestille mig.

Baby

Kærligheden til familien og ens nærmeste veninder/venner den er jo ikke helt betingelsesløs eller ubegrænset – her er der tale om, at man ved uoverensstemmelser eller uenigheder som kan nå til et brud, og lunten er for de flestes vedkommende lidt lavere end den vil være overfor en partner eller ens børn.

Men kærlighed er vel ikke det eneste, som er værd at kæmpe for.

Jeg kan sagtens komme i tanke om ting som fx:

  • Ligestilling
  • Bedre vilkår for vores ældre
  • Ytringsfrihed
  • Bevarelsen af Tigerbestanden
  • Verdensfred

Love

Men jeg ved med garanti, at her vil jeg ikke kæmpe lige så hårdt, som jeg vil for kærligheden.

Hvad vil du kæmpe for ?

Eftertænksomme kærlige hilsner

Lindheart ❤

 

 

