Tags

, , ,

Kender du det, at man nogle gange ikke kan slippe en tanke ?

Det kan være en tanke om noget man skulle have gjort, en udfordring man har lyst til eller en oplevelse man har haft.

En tanke som kan fylde meget i ens bevidsthed, og som kan påvirke ens tankegang.

I øjeblikket arbejder jeg på at slippe de tanker, som jeg kan mærke tager meget energi og som er negative.

De tanker har ellers en tendens til at fylde lidt, og kan til tider påvirke humøret. Når jeg går ind og tænker over årsagen til dette – så er det fordi jeg har haft en tendens til at gå og skælde ud på mig selv, hvis jeg har gjort noget forkert, eller hvis jeg har været for god af mig selv, og måske har troet mere på mine omgivelser end jeg burde.

Hvis jeg tænker tilbage, så har jeg jo lavet min del af fejltagelser, og noget som jeg i den forbindelse har været god til, så er det at skælde ud og sammenligne med andre fejltagelser, og af og til finde de gamle fejltagelser frem og skælde mig selv ud igen.

Men nu skal det være slut med den slags tanker – de skal være ”forbudt” – og dog skal jeg alligevel ikke have skæld ud, hvis tanken alligevel skulle strejfe mig en enkelt gang 😉

Let go

Hvordan skal jeg dog så få smidt den gamle ”vane” ud til højre ?

Jeg ved, at det ikke vil blive let at bryde en lidt gammel vane, så det vil være tilladt, at det ikke lykkes fra nu af. Det vil kræve fokus og træning fra mig.

Fokus på at når der kommer sådan en tanke, så skal den sendes til tælling med det samme ❤ Sendes til tælling med en kærlig tanke om, at jeg gør det godt nok, så længe jeg bare ved, at jeg gør, det bedste jeg kan. Ved at jeg stadig arbejder på at blive en bedre udgave af mig selv, vel vidende at man aldrig kan blive helt perfekt.

Det er menneskeligt at fejle, man skal bare ikke gentage de samme fejl alt for tit ❤ Man skal jo helst lære af dem, og blive bedre til en anden gang.

Hvis du som jeg har en tendens til at være lidt for hård ved dig selv, så husk at tænke over, om du ville skælde andre ud på samme måde, som du skælder ud på dig selv. Er du sød ved dig selv ?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg har været den hårdeste dommer over for mig selv – men nu skal tonen ændres.

Kærlig eftertænksomme tanker

Den ikke perfekte Lindheart ❤

Ballon

