Tags

, , , ,

Kender du det, at man nogle gange kan have nogle tanker og ideer om nogle ting, som man måske ikke engang har prøvet.

Hvad tænker du fx, når du hører om folk der vinterbader ?

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg har haft mange tanker, det kommer måske af, at jeg er lidt en frosenpind og kan huske, hvordan det er med at komme under vandet med hele kroppen, når man er på stranden om sommeren.

Samtidig er jeg så den person, at jeg godt kan lide at udfordre mig selv, så efter at have leget lidt med tanken et stykke tid, så slog jeg til, da min veninde sagde skal du med 🙂

Mine tanker inden den her leg og udfordring var

  • Folk må da være en lille smule skøre… Det er jo Skide koldt
  • Det kan jeg med garanti ikke klare – eller blive bidt af
  • De må da fryse helt vildt, når de er i vandet og kommer op igen.

Med mange af disse tanker så skal jeg indrømme, at jeg ikke sprang til for et års tid siden, da jeg blev udfordret første gang – men i løbet af vintermånederne i slutningen af 2015, der tog lysten til at tage udfordringen mere og mere fart.

Om det var skæbnen der spillede et puds skal jeg lade være usagt, men jeg fik i slutningen af 2015 kontakt til en veninden tilbage fra folkeskolen – og hun er ny vinterbader.

Nu var der næsten ingen undskyldning mere – nu var der en som jeg kunne følges med 😉

Ved I hvad….jeg gjorde det SQ 😀 Og det var en fantastisk oplevelse – så fantastisk at jeg rent faktisk med det samme sagde – det her vil jeg gerne igen 🙂

Vand Udsigt

Den første tur ud til vandet fra omklædningsrummet – jeg indrømmer – det var skide koldt…og da jeg skulle gå ned af stigen til det kolde gys, var der is på trinene, så jeg tænkte – din skøre kone….At komme under første gang..dte var koldt det nev lidt i kroppen og turen op i den kolde luft og ind til Saunaen – den gik meget hurtigt 🙂

Men man ”hopper” jo ikke kun i 1 gang – som vinterbader skal man jo i minimum 3-4 gange… Men nu kommer den bedste oplevelse 🙂

Når man har siddet og svedt i saunaen og kommer ud, så er det helt fantastisk at komme ud og blive luftet lidt – efter et par gange så ”løber” man ikke engang tilbage til saunaen – så kan man godt stå og kigge lidt på de andre – luften føles ikke utrolig kold som i starten 🙂

Når jeg tænker tilbage er smilet ikke bare almindeligt – det er kæmpe stort – Jeg skal helt sikkert vinterbade igen 🙂

I vand

Hvis du som jeg tidligere har haft tanken – det er sq tosset – så tag udfordringen – det er skønt 🙂

Glade stolte hilsner fra Første gangs Vinterbader

XOXO

Lindheart ❤

 

 

 

