Tags

, , , ,

Kender du det, at man må bare prøve de forskellige ting, man kan da ikke sige nej eller fravælge noget, som man ikke kender eller fx har smagt ?

Jeg ved ikke helt hvorfor, men mange gange så springer jeg ud i nogle ting, som skal prøves selvom jeg egentlig kunne være fristet til at sige nej 🙂

Nogle af de ting som jeg kunne bruge som eksempel er at spise Sushi – Enten hader man det eller også elsker man det – og her må jeg sige, at jeg vandt en helt ny ynglings spise 😉

Det kan også være at presse sine grænser og fobier, som fx højdeskrækken der udfordres med at kravle i trætoppene på Kragerup Gods eller det at røre en slange…

Her skal det siges, at jeg kravler gerne rundt i trætoppene og udfordre højdeskrækken igen – mens det der med at røre en slange det føler jeg ikke den store trang til at gentage 😀

Det sidste jeg har haft sat mig for at skulle prøve – det var at tage et par nattevagter på mit job – uden at vide om der var travlt, eller om det ville være en meget stille arbejdsnat.

Nattevagter har jeg tidligere haft, da jeg var bartender, men denne gang er det en noget anden jobfunktion.

Sidder nu på min anden nattevagt og egentlig, så har det været en god oplevelse – der er både travle perioder og lidt stille perioder, og som altid glade og lidt mindre glade kunder.

Det der nok har været sværest, det er det med søvnen. At komme hjem når de fleste andre tager på job, og der skulle sove, og så møde ind hvor andre går i seng 😉 Min krop har ikke helt indstillet sig på en dag – selvom jeg er vant til et lidt dårligt søvnmønster, så er det hårdt at man ikke får sovet ret meget – og de der små 5 timer fordelt på 2 gange, de kalder godt nok på nogle flere timer 😉

Jeg mærker især lige nu, hvor vigtigt det er, at kroppen får den søvn, som den har behov for – men hvordan gør man, når man kommer møg træt hjem og alligevel vågner efter 3 timer :-/

sleep

En ting man nok især skal være obs på, hvis man som jeg fristes til at skulle prøve tingene af og tage en nattevagt – det er, at man skal ikke kun tage en eller 2 lige efter hinanden, man skal helst tage flere, så kroppen kan komme ind i rytmen, og den normale døgnrytme ikke stadig er den styrende kraft i kroppen 🙂

Stadig 2 timer tilbage af min vagt, og min krop føles som om alt energi siver ud af den – men så er det op og hoppe lidt, og så kan man lidt igen 😉

Vidste du i øvrigt, at man ikke kan være sur, når man hopper ?

En hoppende hilsen og et kæmpe smil

Lindheart ❤

alarm

 

