Tags

, , ,

Hvordan har du det, når du hører ordet eksamen ? Og hvordan har din krop det, når du skal op til eksamen ?

Eksamenstiden er over os i stor stil, der er ikke længe til at der springer en masse studenter ud 🙂 Jeg kan kun tænke tilbage på studenter tiden med glæde – glæden over at få min hue var stor og alle tanker om eksamen er glemt.

Men kan nu kigge på min kære Teen og se, hvordan tiden er med læsning, ondt i maven og totalt pres med nerver, når eksamens dagen nærmer sig.

Der er ingen tvivl om, at nogle klare sig markant bedre end andre, og det er gerne dem, som kan få deres egne nerver under kontrol og dem som ikke har store forventninger til dem selv, som de går og presser dem selv med.

Eksamen

Men tanken fortsætter bliver man egentlig nogen sinde helt fri for eksamens nerver, forsvinder de når man bliver ældre, eller vil de være der ?

For første gang i flere år står jeg nu overfor selv, at skulle til en skriftlig prøve og en mundtlig prøve…ikke lige frem eksamen, men man skal trods alt bedømmes og får bestået eller ikke bestået….dette er i mine tanker “eksamen” (Hør næsten de dundrende trommer og tordenskrald der slår ned 😉 )

ex

Jeg er ellers ikke en, der lige sådan er at slå af pinden – de seneste jobsamtaler har jeg klaret uden at være mere nervøs og stolet på, at jeg gjorde det så godt som muligt – og det er jo nærmest også en eksamen.

Men den her test – den har virkelig sat sig som en ond tanke i mig, og jeg kan mærke den tanke bliver større for hver dag den kommer tættere på – Måske det skyldes jeg ikke er helt tryg i emnet, og ikke har det helt inde på rygraden, hvorimod man jo kender sig selv, og ved hvad man kan tilbyde som arbejdskraft.

Lige nu går jeg og arbejder på at få de her nerver til at blive mindre, og hvordan gør man så det..

  1. Forberedelse – Læs op på stoffet
  2. Lav evt. en test eksamen – bliv hørt i stoffet
  3. Husk ikke at læse dagen før eksamen – det øger kun presset og nervøsiteten.
  4. Har du gjort disse ting, så husk at du har gjort det så godt som muligt, og stol på dig selv

Jeg ved, at du kan klare det 😉

Eksamens tanker og god karma til jer alle.

XOXO

Lindheart ❤

Make it

 

