Tags

, , , ,

Kender du det, at man opdrager sine børn til at skulle gøre nogle ting, og så skal det helst få den effekt, at de skal få det som en vane, og man ikke skal sige det flere gange 🙂

Det er i hvert fald ret kendt herhjemme, og en af de ting jeg arbejdede med at skulle sige mindre, da de var små var – hvor mange gange er det jeg skal sige det…1 😉 Hmm lyder måske lidt hårdt, men tror nu at de har haft og stadig har en god opvækst 😉

Nogle gange sker det dog, at man pludselig oplever, at man bliver nødt til lige at lave en lille gentagelse, og hvis så man skal gøre det, når  ikke er hjemme, skal man så vente til de er hjemme igen – eller skal man tage den med det samme ?

Jeg må indrømme, at her sidste gang blev jeg en kende provokeret – så 1-2-3 så havde jeg taget et billede af det syn, der mødte mig på toilettet, da jeg kom hjem og sendte en sms med billede og tekst – Måske en kende provokerende men det var bare lige for at se deres reaktion 🙂

Hverken Teen 1 eller 2 ville vedkende sig, hvem det var om havde glemt noget – men jeg er ret sikker på at de ikke glemmer det lige foreløbigt igen 😀

 IMG_6703

Mens jeg gik og små hyggede mig over, hvor flabet jeg egentlig havde været, og hvordan de må have set ud, da de så billedet, så kom tanken på jobbet – kunne man bruge samme teknik her… sende en mail ud til hele ens afdeling og vedhæfte billedet og sige, hvem har glemt noget ?

Eller ville det være at overskride alle grænser ?

Er der grænser for hvad man kan sige til sine kollegaer ?

Jeg har en enkelt gang blevet bedt om at tage en snak med en elev, som jeg havde ansvaret for, fordi der var en del som mente, at han havde et problem med at lugte for meget af sved 😦

Jeg kan huske, at jeg syntes, at det var enormt svært at få startet på den samtale, og at det burde være de personer der havde et problem med lugten, som der burde være voksne nok til at tage snakken.

Men jeg fik det gjort på en pæn måde, og der blev brugt en del mere parfume for eftertiden, så det næsten blev et problem 😉

Men hvor er grænserne overfor ens familie og kollegaer – kan man tillade sig at påpege, når de har glemt at bruge toiletbørsten eller deodoranten ?

Personligt så ser jeg gerne, at mine kollegaer giver mig et lille kollegialt skub, hvis deodoranten svigter eller mascaraen sidder andre steder end på øjenvipperne – hellere det end gå og ligne en klovn hele dagen 😉

 IMG_6717

Jeg har da også enkelte gange sagt til nogle af mine kunder, hvis deres mascara sad forkert, eller der sad toilet papir fast på deres sko 😉

Men alt dette sagt på stille og pæn måde – alt med respekt for at de ikke skulle blive flove 😉

I grunden er det måske essensen af det hele – men kan sige meget så længe man husker respekten for det andet menneske og ikke gør dem flove 🙂

Så set i eftertænksomhedens lys bør jeg nok undskylde til The Teens og love, at der fremover ikke kommer flere billeder fra toilettet 🙂

Respektfulde eftertænksomme hilsner

XOXO

Lindheart ❤

