Tags

, , ,

Så kom dagen endelig – Dagen hvor jeg skulle indløse min julegave og se Dirty Dancing Musical inde i Glassalen i Tivoli 🙂

Lad mig blot være hudløst ærlig – efter flere måneders ventetid, så var forventningerne høje 😉

Det blev en lidt lang dag, da dagen startede som ellers med det nye job, men så tog den private hygge også over med det samme bagefter, så det ikke bare blev endnu en almindelig hverdag.

Først ud og mødes med en god ven og spise, og så ellers videre til glassalen, hvor vi havde fået gode pladser på balkonen.

IMG_5191

Som de fleste nok ved, så spiller Silas Holst rollen som Johnny, og Mathilde Norholt spiller rollen som Baby – Men der er også en del andre som man kender i forestillingen, og de er bestemt også værd at nævne 😉

Lad os bare tage Robert Hansen i rollen som Neil Kellerman – Hoteldirektørens irriterende og lettere selvglade barnebarn – jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man kunne have fundet en til at spille den rolle bedre 😉

James Sampson spiller rollen som Tito – Kapelmesteren på Kellermans – fantastisk stemme der gang på gang slog igennem, en sand fornøjelse at lytte til og jeg hører meget gerne mere til ham, og tænker jeg lige skal finde en cd frem, som jeg købte med ham for en del år tilbage 😉

Laura Drasbæk – der spillede Lisa Houseman – Baby´s søster, hun var lige så irriterende som i filmen, og formåede at synge mindst lige så falskt som man husker det fra filmen, hvilket må siges at være en stor kunst.

Jeg har desværre ikke navnet på ham der spillede Johnny´s fætter, men han gjorde det nu godt.

Og så til de helt store hovedroller 😉

Baby…..Jeg må indrømme, at jeg er imponeret over Mathilde – flere gange tog jeg mig i at tænke, hold op de bevægelser det er som taget direkte ud af filmen – Må dog indrømme at jeg manglede min ynglings scene – den hvor baby går over en bro, mens hun øver sine dansetrin, fejler og hopper rundt i arrigskab og sparker til broen – men det er nok fordi at min veninde og jeg brød sammen af grin, da vi så den aller første gang i biografen på vores blå mandag 😉

Johnny – Mon ikke de fleste kvinder, som kender filmen helt tilbage fra den kommer frem, har siddet og sukket lidt over ham og tænkt, hvis bare jeg var Baby 😉

Silas formår at bringe Johnny ud over kanten af scenen, at være lige så cool, hvis man sammenligner med dem som spiller tjenerne – så der kommer den distance mellem underholdningsfolkene og tjenerne på hotellet, og ja hans dans den kan man jo ikke sætte en finger på.

Selve scene-opbygningen og kulisserne var fantastisk og imponerende lavet – der var kun en lille detalje med noget hår, som der ikke var vådt, da Baby & Johnny skulle øve dansen i vandet – men ja i en musical, så kan det jo ikke blive helt som i filmen.

Har du ikke været afsted, og er du fan af Dirty Dancing, så er det helt klart en oplevelse værd at se denne musical, og når du det ikke i år, så har du muligheden i operaen til næste år, det kunne også blive en spændende oplevelse i de omgivelser.

Måske man skulle se den en gang til 😉

Med disse ord ønsker jeg dig en dejlig søndag i det der ligner et lækkert solskins forårs vejr.

XOXO Lindheart ❤

IMG_5192

 

