Kender du det, at man nogle gange bare tager fejl af dagene eller at der sker et ”tekniskflop”, så din dag pludselig ser helt anderledes ud end planlagt ?

Sådan en dag har jeg haft i dag.

Dagen startede som den har gjort det meste af året med at få The Teens op – dvs Teen 1 vågner selv, mens jeg stadig har fornøjelsen af at vække Mini Teen med et kys og et sagte så skal du op min skat ❤

Så gik turen ellers ind mod Hamlet, hvor jeg skulle have behandling af min dårlige ankel – så jeg forhåbentlig hurtig kan starte træning igen 🙂

På vej ind af Køge Bugt Motorvejen, så er der som altid i myldretiden kø, og heldigvis har man lært af det, så man kommer af sted i god tid, men i dag var alligevel en lidt ekstra udfordring. Vi når frem til udfletningen, hvor der lidt tidligere har været et uheld, så der er 2 spor spærret, og alle skal derfor flette ind i det yderste spor for at komme videre. Når man tænker på, at størstedelen af de folk der kører der i myldretiden, kører der hverdag så er det til min store forbavselse stadig ganske få der kan flettereglerne, eller også så gider de bare ikke overholde dem, måske fordi de sidder og stresser over de er ved at komme for sent til jobbet/mødet, men så er det, at der er tæt på at ske uheld eller måske var det endda også årsagen til uheldet i dag – i hvert fald var det sket lige i kanten af udfletningen.

Flettereglerne er meget i fokus i øjeblikket, ligesom reglerne for en tosporet rundkørsel. Reglerne for kørsel i en 2-sporet rundkørsel tænker jeg på til dagligt, da de er ved at lave omfartsvej her ved byen, og der er valgt en 2 sporet rundkørsel, hvilket skaber kaos hver dag, da der er mange, der ikke ved, hvad man skal bruge det andet spor til, og som bliver sure, hvis nogle tager det, for tænk nu hvis de kommer foran dem inde i rundkørslen.

Mon det er fordi vi alle bliver egoister eller rammes af road rage, når vi kommer ind bag rattet ?

Når jeg ser mig selv i spejlet, og skal være helt ærlig, så farer der en lille road rage djævel i mig, når jeg kommer ind i bilen, men den tager mest form i diverse skældsord omkring de andre bilister – især når jeg skal flette eller ind i de her 2 sporet rundkørsler, hvor jeg kommer til at køre bagved en, som tydeligvis bliver forvirret over spor 2.

Men i dag var den lille road rage djævel helt rolig, massere af tid og tid til bare at se på, hvordan trafikken gik i stå flere gange pga. folk, som ikke kunne flettereglerne og især lastbilen der pludselig spærrede 2 spor, fordi den skulle ind foran de andre, som den ellers burde være trukket ind bagved flere hundrede meter længere bagude.

IMG_5619

Nå men det var dagens sædvanlige tur som så skal gentages i morgen, fordi da der har været tekniske problemer med min kalender, så var der sket en fejl, og den tid som jeg troede jeg havde til behandling i dag – Det er først i morgen 😀

Tror da nok lige min kalender skal have en opdatering igen 😀 Nu man ikke kan huske alle ens aftaler i hovedet 😉

Endnu en nat med nedtælling til møde med ”Nålen” – lad mig bare sige, jeg glæder mig ikke til det møde. Men hvis bare det får styr på min ankel, så jeg kan finde mine løbesko frem igen, så jeg kan påbegynde træningen til mit første planlagte halvmarathon, så er jeg mere end klar til træningen.

Hvis Lægen siger god for det, så er der et halvmarathon til september der kalder, så du kan også nå at være med, selvom du måske som jeg, skal starte fra 0 med løbetræningen – måske vi kunne inspirere hinanden 😉

Sig frem – hvis du er frisk på Marathon i Knuthenborg 😉

IMG_5620

Med ønsket om en god aften og ingen uheld på motorvejen i morgen.

Lindheart ❤

