De der ”Once in a lifetime” oplevelser i livet – de er tit fantastiske, og nogle som man vil bære med sig resten af livet med et smil på læben, og er det samtidig en oplevelse, hvor man har udfordret sig selv, så bliver den bare endnu bedre – I hvert fald hvis du spørger mig 🙂

Jeg har, så længe jeg kan huske, lidt af højdeskræk, det kan fx komme til udtryk blot jeg står på en balkon og kigger fra første sal til stueplan, noget der til tider kan være møg irriterende, og noget som jeg har lyst til at udfordre ofte – senest da jeg var på Tivoli Hotellet, og blev tilbudt at komme op på øverste etage og kigge ud – her var der et sted på gulvet kun af glas, som man kunne komme ud og stå på – hmm lad mig sige lige der, der kunne jeg ikke slå den højdeskræk – jeg gik en anden vej 😉

Forrige sommer var jeg dog helt frisk på en udfordring – greb Teen 1 & 2 og sammen med en veninde og hendes 2 børn, så tog vi til Kragerup Gods og kravlede rundt i trætoppene – der var 4 baner, så man kunne stige i niveau og udfordring – vi nåede at gennemføre 2 baner – det var en fantastisk oplevelse, men må indrømme at jeg havde gummiben til sidst 😉

 IMG_2969 IMG_2970

Skærtorsdag kom så dagen hvor jeg skulle udfordres igen 🙂 Jeg har en ven, som havde sørget for at vi var nogle stykker, som der kunne komme ud og stå på toppen af en Pylon på Storebælt – det er noget, som jeg havde drømt om længe, da jeg kender nogle, som havde været heldig at prøve det, så da jeg fik tilbuddet, så var der ikke et sekund tvivl i mit sind – det skulle da prøves 😀

Dagene op til turen, der var der ikke mange nerver der meldte sig, men på selve dagen inden jeg skulle af sted, der kom der en del sommerfugle og slog sig ned i min krop 😉

Vi var en flok på 8 der kom af sted med min ven, og jeg vil altid skylde ham en særlig tak, for at han har givet mig denne oplevelse.

Jeg havde forstillet mig en masse trapper op til toppen, men det var nu ikke så slemt, så før jeg vidste af det – så stod jeg på toppen – og uden betænkning så stod jeg helt op af ”væggen” og så ud over broen til Fyn – det var fantastisk.

IMG_2924IMG_2912

Jeg ved ikke, om det var fordi at der var så stort at område at gå og stå på samt den tykke mur mellem mig og frit fald der gjorde det – men højdeskrækken satte ikke ind en eneste gang – jeg nød bare udsigten og oplevelsen 100 % 😀

DSC_0231IMG_2942

Så nu har jeg endnu en gang fået blod på tanden – fobier skal udfordres – måske en ny tur på Kragerup Gods og se om jeg kan nå en bane eller 2 mere 😉

Måske udspring i faldskærm eller Bungy Jump – Mon der er flere ting som kan udfordre og ikke kun højdeskrækken 😉

Efter sådan en oplevelse så er jeg tilbage med følelsen, at det er godt at presse sig selv, men kan mange gange mere end man tror – og når man så er i mål, så står man med en fantastisk følelse og et større mod på livet – så husk at presse dig selv og at gribe chancen, når den kommer 

God Påske.

