I dag var første gang…Første gang at vi skulle ud og samle ind for kræftens bekæmpelse 😉 Når jeg skriver første gang, så er det fordi jeg med stor sikkerhed kan sige, at det ikke er sidste gang, at vi har været af sted 🙂

Jeg havde nemlig lokket Mini Teen med på turen, og på trods af tåget vejr og at hun skulle meget tidligt op – vi skulle være ved samlingsstedet kl. 9.30 – så glædede hun sig til, at vi skulle af sted.

Vi møder op og får tildelt en lille taske med indsamlingsbøssen, brochure og girokort – der hvor vi møder op, mødes vi af flere glade indsamlere, som der i flere år har samlet ind og har fået en fast rute – så der er glad og god stemning.

Af sted det går – ved et tilfælde skal vi samle ind på den vej, hvor vi bor oveni købet på den side, hvor vi bor – først tænker jeg ikke over om det kan blive akavet, men tanken når da lige at strejfe mig, da vi når til genboer og naboer – men jeg mærker intet, mens vi bare går videre fra dør til dør, naboerne får dog måske lidt mere friske og frække bemærkninger med på vejen end de øvrige beboer på vejen 🙂

Inden vi blev sendt af sted blev det sagt, at var der steder, hvor vi ikke følte os tryg ved at gå ind fx pga. hunde, så var det bare med at gå videre til den næste og ligge et girokort i postkassen, men vi tog alle husene på ruten – det ene sted tog jeg dog alene, da Mini Teen ikke er helt tryg ved den ene genbos hunde.

IMG_2686 IMG_2682

Sjove episoder var der også i løbet af ruten, et sted hvor vi bankede på, der kom straks en hund hen ved døren og gøede rigtig meget, og man var ikke i tvivl om at ejeren var hjemme, så vi ventede lidt indtil det lød indefra ”Vi er ikke hjemme” – Lad mig bare sige det sådan, vi kunne ikke lade være med at grine, og det kunne ejeren helt sikkert høre – og nej det er ikke løgn – det skete rent faktisk 😀

Vores rute var på omkring 5,5 km og det var på trods af gråt vejr og tåge en rigtig god tur, hvor vi 99,95% af steder blev mødt af glade ansigter og nogle som gerne delte deres historier om, hvorfor de gerne ville støtte dette formål.

Indsamlingen er netop gjort op, og resultatet blev en ny rekord på 34,6 mio. kr.

IMG_2690

Hvis du ikke havde mulighed for at støtte sagen, men ønsker at gøre det, så kan du nå det endnu ved at overfører via mobilpay, som anvist på nedenstående billede 😉

IMG_2689

Tusind tak til alle jer som tog så godt imod os på vores første tur som indsamlere for Kræftens Bekæmpelse – I var med til at gøre det til en god oplevelse.

I ønskes en rigtig dejlig aften

 

