Jeg fandt en ny kærlighed i weekenden ♥

Paris, du er på nogle måder en hård og usympatisk dame, men alligevel har du vundet mig – Jeg kommer gerne på besøg igen 😉

Sidder og prøver at finde ud af hvordan jeg skal starte dette indlæg, men er stadig ved at fordøje alle de indtryk, som jeg er blevet bombarderet med fra fredag til søndag.

Det hele startede dog faktisk den 7. Februar, hvor min arbejdsplads blev solgt til en større finansiel virksomhed, og vi ved mødet om denne overtagelse blev inviteret med til Paris på Teambuilding tur – En oplagt fantastisk måde at lære de nye kollegaer at kende – og så var der da et plus mere et par enkelte fritimer til at gå på udforskning i byen, hvis man valgte at tage lidt tidligere af sted, og valgte et senere fly hjem – det var vi selvfølgelig nogle stykker som valgte 🙂

Fredag starter meget tidligt med afgang til lufthavnen – vi skulle tjekke ind senest 05.50, men der var jo lige lidt vi gerne ville se på i lufthavnen, og så skulle vi selvfølgelig have kaffe fra Starbucks 😀

Vi kommer godt af sted til lufthavnen, og flyveturen til Paris går hurtigt, første stop er derefter planlagt til et besøg i firmaets Franske afdeling – så af sted i bus det går – den tur er ikke den mest fantastiske vi kommer til at huske – det tog over 3 timer at komme 32,4 km, og da det normalt kun ville tage mellem 30-60 minutter, så var der ikke tænkt på at der ville være behov for forsyninger – Det var første gang vi kom til at stifte bekendtskab med en total håbløs trafik for billister i byernes by.

Efter besøget blev vi kørt til vores hjem for besøget – Concorde Opéra Paris – da man kommer ind bliver man fuldstændig slået omkuld af en fantastisk lobby – vi hastede dog ind i et konferencerum, da der ikke var klart til at tjekke ind på vores værelser endnu, og så stod der frokost og drikkelse klart til os.

IMG_2145 IMG_2144

Indtjekningen gik ikke helt smertefrit, men som en lille kompensation så bød Hotellet på en sodavand ell. frugt cocktail i baren – værelset nåede dog at blive klar til os, så vi kunne gøre os klar til en fantastisk middag – Dinner Cruise Bateaux Parisiens Bretagne Boat – det var så fantastisk, det kan kun anbefales at tage den udflugt, man når at se en del af byen i et fantastisk lys, og maden var også det hele værd 🙂

IMG_2056 IMG_2070

Selvom det havde været en lang og hård dag, så blev der tid til at nyde en lille drink I hotellets bar, da vi kom tilbage – Her kan deres Mojitos varmt anbefales 😉

Dagen efter startede igen tidligt med en lækker morgenmad, hvorefter vi bare skulle være klar til teambuilding i fornuftigt tøj og fodtøj – så vi var meget spændte på, hvad der skulle ske.

Da vi mødes er der nogle der fortæller, at der udenfor holder en masse gamle 2 CV´er, og de er til os – dagens første teambuilding del er “Rally 2 CV” – en super sjov og fantastisk tur igennem byen, hvor vi fik set mange ting men samtidig også lært en del om byen, da vi samtidig skulle besvare spørgsmål og tage billeder af diverse turistattraktioner.

IMG_2089 IMG_2075

Nu nok om arbejdet – aftenen sluttede vi på Restauant Alcazar – der bliver benyttet til TopChef I Frankrig – så forventningerne var selvsagt høje til dagensmiddag – jeg var ikke helt tilfreds med menuen, den fra dagen før var klart bedre – det bedste denne aften var en Chokolade Fondant 😉

IMG_2151 IMG_2152

Aftenen fortsatte efter maden oppe på Alcazars første sal, hvor der også er Cocktailbar og et dansegulv – planen var da de lukkede denne bar kl. 2 at vi kunne gå ind på en natklub ved siden af Jane Club, som der var ejet af den samme – Men sådan skulle det ikke gå for hele selskabet.

Jeg har selv tidligere været bartender, så er vant til at møde dørmænd og skarpe krav, men det der mødte os her var totalt tåbeligt – folk blev afvist fordi de så trætte ud, nogle fordi de var for fulde eller beskyldt for at tage stoffer – så da man var kommet ind med en håndfuld, så var der en diskussion om, hvorvidt vi alle skulle gå igen, da mere end halvdelen var blevet afvist.

Så et godt råd til dig – hvis du ønsker at komme på natklub I Paris – vær udhvilet, lad være at drikke for meget og hold dig fra stoffer 😉

Så Paris – du kan være en hård dame – men jeg kommer alligevel gerne igen, jeg fik slet ikke set det hele og nogle ting kun på afstand – Næste gang skal jeg stå og røre Eiffel Tårnet måske op I toppen af det – Louvre skal ses mere end udefra – blot for at nævne et par ting jeg gerne vil se 😉

Hvis der er noget du mener man bør se, så byd gerne ind – hvem ved om man snart skal af sted igen 😉