Nogle gange så kan man da ikke andet end blive enormt begejstret og imponeret 😀

Det blev jeg den anden dag, da jeg modtog en kuvert fra en ven med et fantastisk produkt, som jeg igennem noget tid har fulgt på afstand – et produkt som har overrasket og er så godt fundet på, at jeg i første omgang lige måtte tjekke lidt op på, at det rent faktisk fandtes og ikke bare var en vild ide, som var blæst op til en succes historie uden at det var rigtigt.

IMG_1823 

I en tid hvor man er vant til at se folk skifte computere, til bærbare, til tablets til smartphones, så er det ikke mange som man ser bruge en blyant mere.

Det er ikke som for bare omkring 30 år siden, hvor det handlede om at finde den bedste stiftblyant, så man var fri for at spidse blyanter og ikke mindst den lidt tyndere fine skrift.

Men nu har blyanten fundet vej til mit hjerte igen – eller det vil sige det har Sprout-Blyanten 😀

Hvis du ikke kender den – så er det klart på tide, at du kommer til det, for den er ikke kun en blyant – den er så meget mere 😀

Sprout er blyanten, der kan spire. I toppen af blyanten sidder en lille kapsel med økologiske frø. Brug blyanten til at skrive eller tegne med og når du ikke længere kan skrive med den, kan du plante den. Tre til fire uger efter kan du begynde at høste dine egne økologiske krydderurter eller plukke dine Morgenfruer 😉

 IMG_1878

I starten var blyanten med disse krydderurter;

– Basilikum
– Dild
– Koriander
– Mint
– Rosmarin
– Salvie
– Timian.

Men der sker en del – for jeg har nu fået med Tomat og Morgenfrue 🙂

Sprout er produceret af bæredygtigt træ, den indeholder ikke bly og så er frøene økologiske 🙂

Jeg kan lige nu ikke sætte ord på, hvor meget jeg glæder mig til at plante mine blyanter og se dem spire, og især til at Morgenfruerne springer ud 😀

Derfor var jeg lige endnu en gang inde på Sprout´s hjemmeside, hvor man også kan finde gode råd til, hvordan man bedst får sine blyanter til at spire – og dagens gode nyhed var lige denne linie:

Blyanten er bedst at plante i perioden marts til oktober, fordi den har brug for direkte sollys dagligt (og i flere timer) for at kunne vokse.

Så derfor kan jeg da kun opfordre dig til straks at gå ind og bestille din ynglings blyant – så kan vi jo konkurrere om hvem der får blyanten til at spire bedst eller den flotteste Morgenfrue 🙂

Er du frisk ?

Jeg vil helt sikkert gerne vise dig senere, hvordan det går med mine blyanter når de bliver plantet 🙂

IMG_1877 IMG_1876

