Det er ikke så længe siden at der var en klog mand der sagde til mig, at jeg måske skulle rydde lidt op i min vennekreds.

Nogle vil måske studse over sådan en sætning, men jeg forstod godt, hvad han mente – Og selv om en lille del af denne sætning nok rammer et lille tabu belagt emne, så tror jeg, at de fleste på et tidspunkt i livet står overfor sådan en oprydning.

Årsagen til at den kom skyldtes, at jeg var kommet med en rigtig glad positiv status på min facebook side, og den blev bare modtaget med en masse negative tilkendegivelser – må indrømme at jeg selv tænkte om det var global – ”jeg er ikke tilfreds med livet dag”, og at der var en del som ofte havde det sådan, og som til tider kunne være fuldstændig drænende af ens gode humør.

Jeg ved godt, at vi ikke alle kan være super glade hele tiden, og at livet kan give en modstand – men hvorfor ligefrem gå ind hos en veninde/ven der er super glad, og prøve at skyde det gode humør i stykker – Hvorfor ikke glæde sig over at din veninde måske har set lyset og er på vej op af livets rutchebane og lade denne person nyde turen – Hvem ved, måske der kunne være plads til dig på turen med op 😉

IMG_1193

Jeg har tidligere talt om sensitive mennesker ( er det selv ) og de kan tit blive fanget i en sådan situation, og i stedet for at sige fra, så prøver de ofte at forstå den anden persons reaktion, og måske skruer de så ned for de positive udtalelser af hensyn til den reaktion der kommer.

Der stod jeg selv, og tænkte øv jeg er fantastisk glad – hvorfor reagere de så surt, tænkte meget over mit svar på tiltale, og svarede neutralt med en snert af et smil i øjet, hvis de rette kunne få øje på det – men ordene om at rydde op blev siddende.

Jeg er ikke selv en lille kopi af ”Ole Henriksen”, der for mig står som en evig glad og optimistisk person – sådan en som jeg godt kan få lidt for meget af sagt med et smil – for jeg kender jo ikke manden, men på en dårlig dag der kan hans glæde og livslyst godt virke lidt for overdrevet på mig – Tror den mand lever et fantastisk liv, hvis han har mødt lidt modstand, så er det ikke noget som jeg har set ham give udtryk for – og på sin vis er det jo fedt 😉

Jeg har aldrig været ret god til at sige fra overfor folk, som jeg holder af og som er i min familie eller vennekreds, det er som om når først de har en lille plads i mit hjerte, så er den deres.

IMG_1572

Men efter den sidste tids udvikling – utroligt at man kan blive ved med at vokse igennem livet – så har jeg nu nået et punkt, hvor jeg har sagt stop, og jeg kan mærke at tiden er kommet til en smule oprydning eller fokus om man vil.

Jeg skal være den første til at indrømme, at det ikke er nemt for mig at skære folk fra –  Men jeg har i mit hjerte taget valget nu, selvom det gør ondt i starten, så er der fokus nu på de positive ting.

Jeg ønsker at omgive mig med folk, som jeg holder af, men også folk som er glade og positive – Folk der kan give lidt medspil & modspil i livet med snakke om livet og dets indhold på godt og ondt uden kun at tingene fra den dårlige side.

Til jer jeg holder af – det er ok at have en dårlig dag, det lægger jeg gerne øre til og en skulder i bedste fald, ved at de dage er der, og vil håbe at jeg kan være med til at vende en dårlig dag til en god :-D

Skulle jeg komme til at være negativ overfor jer en dag – så giv mig en over næsen – det er ok, jeg vil gerne vækkes og føres tilbage til den positive og glade linie 😀

Her i det indre er der en kamp om at undgå tidligere tiders fejltagelser, at se livet positivt og være glad – så det er med en smule sorg at jeg nu tager dette valg at få ryddet lidt op, men samtidig er jeg ikke i tvivl om, at det vil være det bedste på langt sigt for mig, og tror at de fleste på et tidspunkt i livet vil have godt at have den indre dialog med sig selv om behovet for at rydde op – især hvis der sidder nogle enkelte der altid suger den positive energi til sig og kun bidrager med det negative.

Jeg ønsker for dig , at du er omgivet af glade, positive og kærlige mennesker – Det fortjener vi alle sammen 😉

Så måske bør budskabet ikke være oprydning – men at sætte os foran et spejl og kigge en selv dybt i øjnene – tænke over om man selv er en der bidrager positivt til ens familie og venner – og i bedste fald gøre det til en fast mission at det må være målet – Positive tanker, Glade tanker & Kærlige tanker deles ud til dem vi har kær.

Jeg er klar til missionen – vil du med 😉

 IMG_1574

