Det er ikke for at være et surt ribs i denne tid – eller dømme nogle men nogle gange er der bare nogle ting man ikke forstår 😉

IMG_9447 

Jeg genoptog træningen i mit lokale fitness center i sidste uge som næste punkt i genoptræningen, og har i den forbindelse også nået at benytte et af kædens øvrige centre i sidste uge, og er stødt ind i en ting som undre mig – det handler om bad efter træning 🙂

Jeg skal ærligt tilstå, at jeg ikke altid bader i centeret efter træning, da jeg nogle gange ved at jeg skal lave ting, når jeg kommer videre hjem som får sveden frem eller hvis jeg lige skal klare lidt andre ting i badet som f.eks. hårfjerning, og så er min føntørrer  bare bedre end den i centeret 😉

Men der er lige den krølle, at når jeg springer badet over i centeret, så skifter jeg højest til en tør trøje og sko og så af sted det går, der bliver ikke skiftet tøj fra inderst til yderst eller lagt fuld make up.

Men nu har jeg gentagne gange set andre medlemmer, som har stået på løbebåndet ved siden af og efterfølgende styrketrænet ved siden af mig med sved på panden gå ud og skifte tøj – lige lidt under armene, make up ordnet og måske lige blæse håret igennem og så af sted.

Jeg kan som godt forstå, at man ikke altid har lyst til at benytte badefaciliteterne i disse centre, men hvis man skal direkte videre til job, skole, møde ell. andet så er det et must for mig, at man lige tager et bad, så sveden kan vaskes af, for det er efter min mening ikke særlig lækkert at sidde sammen med en som lugter af sved, og jeg kan slet ikke klare, hvis jeg selv, føler jeg lugter af sved – med mindre altså at jeg er i fuld gang med træningen, så er det jo bare sådan det er 🙂

Nysgerrig som jeg er, så måtte jeg jo se om der var flere som kendte til dette manglende bad, og i den forbindelse støtte jeg på nogle opslag i flere debat grupper på nettet, hvor andre tog det op – Bl.a. her Bodybuilding.dk.

Nu er det så din tur – hvad gør du efter træning, benytter du badet i centeret, tager du hjem og bader eller er du en af dem der smutter i tøjet og videre ud i samfundet ?

Her er sangen ”Gå glad i bad” i baghovedet og sendes ud med det største smil – Jeg har været i bad efter dagens træning og det føltes skønt 😀

IMG_0706

