Uge 3 i min genoptagelse af genoptræning for anden gang efter operationen af min ”Trigeminus” er i fuld gang – Og lige nu er jeg GLAD 😀

Det føles som om der er fremskridt og ikke nogle kræfter der trækker mig tilbage igen denne gang.

Igen i dag har jeg været ude i den friske luft og gå en rask tur – godt nok i tæt kampløb med regndråberne, men de vandt først den sidste del af turen, så jeg var godt gennemblødt – Men nød stadig turen i naturen og er klart selvtilfreds over jeg ikke lød den indre dovne stemme overtale mig til at blive hjemme, da jeg så dråberne begynde at falde til morgen, for med den hastighed de har haft siden jeg kom hjem, så ved jeg at jeg ikke ville være kommet ud senere 😉

Så sidder her ganske vel tilfreds med en kop the, turen klaret tjek, i gang med rengøring og oprydning i eget stille tempo med pauser som det passer mig – Tjek 🙂

Et sted hvor min ”genoptræning” ikke er slået helt igennem det er på et punkt, hvor jeg meget gerne så at det faldt på plads NU – Det er min søvnrytme.

Alle ved jo at det er godt for ens helbred på alle områder at få en god nats søvn og ikke mindst for ens tålmodighed, ens overskud osv.

IMG_0731 

Men af en eller anden årsag, så kan jeg ikke kalde i søvn om aftenen, så det bliver gerne omkring midnat og så vågner jeg gerne første gang kl. 4, ligger og kæmper for så at falde hen inden jeg igen vågner mellem 6 og 7 😦

Når jeg vågner er det gerne med et mareridt eller en drøm i frisk erindring, og det kan jo godt sætte nogle tanker i gang, så nysgerrig som jeg er, så må jeg jo prøve at finde ud af, om der er en betydning på disse ting – Man kan jo altid lære noget nyt, eller måske falde over et tip til en bedre søvn 🙂

Hvem kender ikke det at vågne op midt i et fald, det kan hos mig godt nogle gange have fået pulsen helt i top, men den falder da heldigvis hurtigt igen, nogle gange kan man ikke huske det hele, men man kan bare mærke angsten sidde i kroppen fra det som vækkede en – Jeg faldt over denne artikel om Mareridt,  som du måske kan bruge lidt til at se, om du har en eller flere ud af de 3 typiske type mareridt, som Professor i psykologi Erik Harald Schultz har sat ord på.

Drømme kan være dejlige og sjove, og der er nogle der mener at vores drømme har et budskab til os, så det måtte jeg da også lige have set lidt på, da jeg havde en vildt mærkelig drøm om Kongen i huset, som lige i den drøm ikke var så populær.

Drømme kan man læse lidt om her Dream Alive – Jeg siger ikke, at det er sandt alt det som står der, men syntes, at det var meget sjovt at få sat lidt ord på nogle drømme, og så kan man jo tænke lidt over om man er enig med Michael Rohde, der står bag denne side – Jeg ved da, at jeg næste gang vil se, hvad der står, hvis jeg har en drøm der sætter tanker i gang, eller som måske gentager sig for mig.

Nu er jeg så nået til næste step – hvordan vinder jeg mit dejlige sovehjerte tilbage, så jeg får de timer, som jeg har brug for, så jeg kan sige tjek til dette punkt.

IMG_1080

Nogle siger dyrk noget motion – ja her går jeg jo så lige nu mine små ture, og prøver at øge tempo og længde fra gang til gang – men måske er det fitness centeret der snart skal i brug

Nogle siger et glas varm mælk – Det har jeg stadig tilgode..

Nogle anbefaler en bestemt slags the

Hvad gør du for at få en god søvn ? Gode råd modtages gerne 🙂

Finder jeg den rette formel til mig – så deler jeg den gerne.

I dag har jeg prøvet min gåtur efterfulgt af rengøring – så burde jeg da blive mere træt 🙂

