IMG_0770

Her er mit billede af  en af ”De Stærke Kvinde” – hende der gerne vil gøre karriere, hende der løber stærkt på job, men samtidig ser om kollegaerne har det godt .

Hende der gerne vil have et hjem, der bare har en snert af stil fra Bo Bedre, samtidig med at hun er en fantastisk mor for hendes børn, på trods af hun ikke kan lide at bage boller eller andet der kræver hendes hænder er dækket af klistret dej 😉

Ikke at forglemme hende der har tid til at dyrke den motion som giver hende ekstra energi, sørger for at kroppen ikke forfalder og ser godt ud – eller i hvert fald så godt at hun selv har det godt med den på trods af det stykke chokolade, som hun meget gerne vil nyde en gang i mellem.

IMG_0964

Endelig skal der også være tid til pleje af familie, veninder/venner og hende selv.

Dette billede af den stærke kvinde vil langt de fleste kvinder gerne kunne identificere sig med – Undertegnede vil også gerne – Hvem vil ikke gerne være ”SuperWoman” 😉

Men nogle gange er der nogle omstændigheder der gør, at man må trække stikket, læne sig lidt tilbage og trække vejret.

IMG_8981

I dag blev det min tur og det er bestemt ikke med min bedste vilje, at jeg sætter tempoet ned, men nogle gange sætter ens krop naturlige begrænsninger for en.

Det er super vigtigt at lytte til ens krops signaler, så man ikke når ud over en grænse, hvor kroppen står helt af.

For mit vedkomne vidste jeg godt at  der var pres på, jeg står trods alt overfor en operation om 19 dage, men jeg har svært ved at give slip på jobbet samtidig med en dårlig samvittighed om ikke at kunne være superkvinden på job, herhjemme og overfor omverdenen og mig selv var en daglig tanke.

Så nu må min kappe som ”SuperWoman” hænges ind i skabet – der læres at bede om hjælp, og det accepteres  at jeg ikke kan komme i gang med min træning lige nu, så kan det godt være at jeg bliver lidt rundere, eller jeg må skære ned på de søde sager i en periode, at jeg skal lære at bede mere om hjælp og tage imod den hjælp der tilbydes uden at føle skyld – for når vi når et par måneder frem, så er jeg tilbage 100 % og så kan jeg give tilbage igen – Så kan ”kappen” rystes for støv og tages på igen.

Måske jeg oven i købet får bagt nogle boller 😉

Kære “MedSvorne SuperWoman”

Husk at passe på dig selv – Husk at det er tilladt at stoppe op og trække vejret, at bede om om hjælp og tage tid til sig selv.

Du er en “SuperWoman” på trods af, at du ikke kan opfylde alle de ovenstående krav. Hvis bare du yder det bedste du kan – så kan der ikke kræves mere af dig.

Mange Hilsner

Hende der har hængt “kappen” i skabet for en stund

