IMG_8053

Her har været stille på bloggen – men ikke kun på bloggen – Jeg har været stille, været gået i Dvale, haft svært ved at tage beslutninger, at stå ved de ting eller prioritere det som jeg gerne ville nå og har måtte kæmpe for ikke at kaste mig i Fosterstilling, gå i sort og bare vente – Vente på den meget vigtige besked der skulle give mig svar på, om der pludselig var en %-sats der skulle styre, hvor hurtigt jeg skulle nå det hele i livet – eller om jeg stadig havde ”ubegrænset tid” eller skal man sige et ukendt tidsmål  til at nå det hele, se mine børn blive voksne, børnebørn, kæresten, karrieren og alt det andet som pludselig bliver så vigtigt.

Forhistorien til dette var et besøg hos en læge der sagde, I morgen skal du komme ind, og så skal vi have taget en prøve på den knude du har opdaget, så vi kan få undersøgt om den er ondartet – ja som patient og en som er glad for livet – så føltes det næsten som at blive råbt godt og grundigt op, og et kort øjeblik var al fornuft og voksen adfærd ude af min krop – der var kun en tanke i hovedet – KRÆFT.

Jeg svandt ind fra selvsikker, rolig, kølig business kvinde netop kommet fra vigtigt møde – til en meget lille pige der bare havde brug for jordens største kram og en meget fornuftig rolig stemme, der bare kunne fortælle mig, at det selvfølgelig var en fejl og alt var godt igen.

Men da jeg havde et døgn til prøven skulle tages, og mine 2 dejlige piger ventede derhjemme, så var det en rolig kvinde der rejste sig, gik ud til bilen og kørte hjemad – Jeg vil være ærlig at sige at turen hjem var MEGET lang, og at tårerne rendte det meste af vejen, men det lykkedes mig alligevel at tage en snak med min eks (Pigernes far), om hvorvidt pigerne skulle orienteres om denne undersøgelse og efterfølgende ventetid på svar af prøven – Vi valgte ikke at gøre det, så resten af hjemturen skulle bruges til at samle tankerne og skjule alt om dagens besøg hos lægen.

IMG_8293

Denne beslutning gjorde samtidig at jeg valgte ikke at informere alle omkring mig om dagens besked, der lagde sig som en hjelm om mine tanker – om dette var klogt, det er stadig lidt sløret – men valgte dette da jeg ikke kan lide at gøre andre bekymrede,  ikke kan lide at være midtpunkt og endelig så det at snakke om det hele tiden – det føltes heller ikke rigtigt for mig.

Men de få som fik det af vide, de var meget grundigt udvalgt – dem som skulle have besked af praktiske årsager og skulle hjælpe med beslutninger – her er tidligere nævnt mine børns far -, dem som stod mig nærmest her den nærmeste familie – i mit tilfælde min far var jo pludselig barn igen, og da min søster var på ferie hos ham, så fik hun det også af vide, ellers havde jeg nok sparet hende for den ventetid – nogle få meget tætte venner og veninder herunder en vidunderlig kollega, hvor det blev drøftet om jeg havde pligt til allerede at melde noget ud på kontoret og så selvfølgelig den som stod mit hjertet nærmest – den som jeg havde aller mest brug for til at krybe ind til, mens man kunne tale om alle de ting, som melder sig, når man venter på svar om der er en tidsfrist til at nyde livet.

Det er i sådanne situationer, at man kan se og føle om man har valgt de rigtige mennesker som sine nærmeste, her kærligheden til livet kan mærkes og endelig man skal vælge – vælge om man vil kæmpe for at se det positive, eller drukne i det negative og tage sorgerne på forskud, mens man ligger i fosterstilling og venter.

IMG_7207

Man kan desværre komme ud for i en presset situation, at ens partner eller den person som man har brug for selv er presset, og selvom der udmeldes at denne for dig vigtige person er der, så føles det ikke sådan, hvis den person ikke tager sig tid til den omsorg, som man har brug for, hvis han/hun ikke spørger til en eller udviser omsorg på anden måde – i selve situationen kan det være svært at tackle, men her er det også vigtigt, at man kan kigge sig selv i spejlet og erkende, at man lige nu måske er mere hys omkring omsorg, opmærksomhed, kærlighed og til tider ganske urimelig i nogle menneskers øjne.

Her stod jeg midt i den pressede situation, og så oplevede jeg netop denne meget kedelige situation tæt på – der var bare pres – og en følelse af at være alene overvældede mig.

Jeg vælger derfor også at skrive i nogle menneskers øjne, for efter at have været igennem dette så kan folk i sådan en vente-position godt trække ekstra på min tålmodighed, omsorg og kærlighed uden at jeg mister tålmodigheden.

Jeg vidste det godt, men fik bekræftet at jeg har nogle fantastiske mennesker i mit liv, som bakkede mig op, så jeg ikke svandt helt ind som lille pige i fosterstilling – de gav mig tid til at være den lille pige og sårbar i et stykke tid, til det havde bundfældet sig og jeg derefter var klar til at vælge side – Positive tanker/kamp eller Negative tanker/Fosterstilling.

Jeg fandt også ud af, at på trods af jeg stod midt i en følelse af svigt, så tog den stærke kvinde over – mit liv kom i fokus, fornuften slog ind der blev sat ord på hvilket indhold jeg ønskede i mit liv– og jeg valgte, at jeg ville kæmpe for de mål, som jeg indtil nu havde sat uden at skelne til at der måske kunne komme en melding om kræft som forstyrrende element i mit liv, kærligheden og for at have fokus på det positive i livet.

IMG_8235

Det sidste valg er det vigtigste valg jeg tog – og det er et, der vil følge mig altid – det besluttede jeg nemlig også – Pudsigt som alle tanker falder på plads i en så presset situation.

Ventetiden er nu slut og ….

DER ER INGEN ONDARTET KRÆFTKNUDE 😀

Lettelsen er enorm – og jeg er klar til at kæmpe videre – Livet skal leves fyldt med kærlighed, kærligheden skal deles ud til dem jeg holder af og elsker – og FOR alt i verden livet SKAL VÆRE positivt.

Mit bedste råd til dig som måske kommer i denne situation – træk på dem du elsker, men husk at nogle du holder af måske ikke er stærke nok til at vente med dig, så kan du undgå at involvere dem – så er mit bedste råd at undgå dette, lad være at kræve et medlidenheds-bal og undgå fosterstillingen alt for længe og endelig undgå at gøre hele omgangskredsen urolig indtil du ved endelig besked

Til dig som måske konfronteres med en du holder af  i denne situation – Vær der for den person, ISÆR hvis han/hun betyder noget for dig uden at det bliver et medlidenheds-bal – Elsker du denne person, sig det og vis det – det betyder så meget.

Men husk nu at Kærlighed skal man altid vise til dem som man holder af – for ingen kan vide, hvornår det kan være for sent.

Hvis du har stået i denne situation og har andre oplevelser du vil dele, så er du velkommen – Står du i midt i det og har brug for en skulder eller en til at lytte – JEG ER HER.

Love is all around me ❤

IMG_8315

