2013-06-02 16.14.12

Den anden dag skrev jeg, at jeg bare gerne vil være et godt menneske 🙂 Det ønsker jeg stadig, men nogle gange kan dette godt blive sat på en prøve, og så må man jo prøve at tælle til 10, inden trangen til at sige en masse knap så pæne ord overmander en, eller fristen til at gøre noget der er meget værre ikke kan bekæmpes.

I kender sikkert også denne følelse af, at der bare er en type mennesker der kan trykke på en knap, og man ser rødt og tænker, hvad er du for en egoistisk/løgnagtig/ubeslutsom/udnyttende/respektløs idiot.

I dag har jeg brugt en del energi på at tænke over denne følelse – skal man bare skære folk fra, eller skal man give dem en chance til at vise, at de også har gode sider ?? For JA jeg er klar over, at vi alle har dårlige sider – indrømmer gerne mine egne og arbejder altid på, at de ikke skal komme frem, men ved jo af egen erfaring det godt kan smutte 🙂

Selv har jeg tit fået af vide af dem som står mig nær, at jeg er meget tolerant og tilgiver folk let – Men i mine øjne så er det jo ikke en dårlig ting, så længe folk tæt på mig ikke udnytter dette.

Spørgsmålet er så, hvor mange gange skal folk “have lov at træde på en” – før en man trækker stikket og giver folk det røde kort ??

Jeg ved godt, at man ikke kan elske alle mennesker – Men jeg mener, at vi bør behandle alle med respekt og gerne med “næstekærlighed” 🙂

Så her en opfordring – fortæl dine kære at du holder af dem og husk at behandle folk som du selv gerne vil behandles ❤

Giv gerne et bud på din grænse – for min grænse trænger vist til at blive streget op!!

